4 June 2025
Rezultate financiare solide pentru primul trimestru din 2025

În primele trei luni ale anului, Victoriabank a înregistrat evoluții pozitive pe mai multe segmente de business și profit net de peste 103 milioane lei. Banca și-a menținut poziția competitivă, consolidându-și cota de piață pentru total active, portofoliu de credite și depozite ale persoanelor juridice și ale persoanelor fizice.

Un moment definitoriu pentru acest început de an a fost finalizarea fuziunii prin absorbție a BCR Chișinău, la începutul lunii martie. Această tranzacție – o premieră pe piața bancară din Republica Moldova – a marcat un pas important pentru consolidarea poziției Victoriabank. Fuziunea a adus beneficii directe clienților, partenerilor și acționarilor băncii, contribuind la extinderea volumului de activitate și la întărirea prezenței Victoriabank în sectorul bancar.

La finele primului trimestru, activele au ajuns la 26,226 milioane lei, Victoriabank consolidându-și poziția a treia la nivel de sector bancar după totalul activelor, cota de piață a băncii crescând până la 15.2%.

Portofoliul total de credite acordate clienților a înregistrat 10,107 milioane lei, în creștere cu 941 milioane lei sau cu 10.3% față de începutul anului. Soldul creditelor performante a crescut cu 904 milioane lei, până la 9,821 milioane lei, iar ponderea creditelor aflate în Stadiul 3 este de doar 2.8%, ceea ce reflectă o calitate superioară a portofoliului de credite, peste media sectorului.

Depozitele clienților Victoriabank au totalizat 18,836 milioane lei. Depozitele persoanelor fizice au înregistrat o creștere de 1,058 milioane lei, în timp ce pe segmentul persoanelor juridice a fost o ușoară scădere de 37 milioane lei. Chiar și în aceste condiții, cota de piață a Victoriabank pentru depozitele clienților s-a majorat cu 0.7 p.p. față de începutul anului și a constituit la sfârșitul lunii martie 14.49%, menținând astfel poziția a treia în sistemul bancar.

Profitul net al Victoriabank la sfârșitul primului trimestru din 2025 a fost de 103 milioane de lei, în creștere cu 33 milioane de lei față de aceeași perioadă a anului precedent. Acest rezultat a fost susținut de evoluții favorabile atât în ceea ce privește venitul net din dobânzi, cât și venitul net din comisioane. Rentabilitatea capitalului (ROE) s-a situat la 8.0%, iar rentabilitatea activelor (ROA) a fost la 1.6%. Fondurile proprii totale au crescut până la 4,421 milioane lei, cu o rată a fondurilor proprii de 38.5%, asigurând un nivel ridicat de capitalizare.

Clienții continuă să opteze pentru serviciile la distanță și apreciază cardurile emise de Victoriabank. Numărul tranzacțiilor prin canalele digitale a crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar ponderea depozitelor la termen deschise online de către persoanele fizice a crescut de la 77% în 2024 până la peste 88% la sfârșitul trimestrului I din 2025. În prezent, sunt în circulație peste 530 mii carduri Victoriabank, iar cota de piață pe acest segment este de 13.8%.

Produsele de succes, serviciile noi și promoțiile desfășurate în această perioadă au contribuit la atragerea unui număr și mai mare de clienți activi și au adus un plus de dinamism în activitatea băncii. Detalii despre promoțiile active ale Victoriabank pot fi găsite aici.

La sfârșitul lunii martie, rețeaua Victoriabank includea 24 de sucursale, 40 de agenții, 259 bancomate și 10.5 mii de POS-terminale.

 Pentru mai multe informații despre activitatea financiară a băncii, puteți accesa link-ul.