13 Iulie 2022
O nouă etapă în digitalizarea serviciilor Victoriabank. Din 13 iulie, chestionarul clientului (KYC) poate fi actualizat online

Victoriabank lansează astăzi, 13 iulie 2022, un nou serviciu, unic în sistemul bancar din Republica Moldova. Este vorba despre actualizarea online a chestionarului clientului (KYC) – o soluție inovatoare, complet automatizată, în domeniul Know Your Customer, care permite identificarea clienților cu ajutorul celor mai noi tehnologii biometrice, inteligența artificială și RPA (Robotic Process Automation). De acest serviciu vor beneficia Persoanele Fizice rezidente – clienți existenți ai Victoriabank, cu cel puțin un cont deschis în cadrul băncii, care își vor putea actualiza datele personale online, rapid și sigur, fără a fi necesar să vină la bancă.

„Victoriabank a reușit, în premieră pentru sistemul bancar din Republica Moldova, să rezolve o problemă importantă pentru orice client Persoană Fizică, atât pentru cei aflați în țară, cât și pentru moldovenii stabiliți peste hotare. De acum încolo, clienții noștri nu vor mai trebui să vină la bancă pentru actualizarea chestionarului clientului sau pentru a ne anunța despre schimbarea unor date personale, cum ar fi numărul de telefon sau adresa de e-mail, pentru a beneficia eficient și fără întreruperi de tot spectrul de servicii oferite de Victoriabank. Din data de 13 iulie, toate modificările din chestionarul clientului pot fi făcute ONLINE. Astfel, am mai făcut un pas semnificativ în procesul de digitalizare a serviciilor Victoriabank și în acest scop folosim tehnologii de ultimă oră, pe care nu le au alte bănci din Moldova”, a menționat Ionela Maloș, vicepreședintă COO Victoriabank.   


De ce este nevoie pentru a beneficia, din orice colți al lumii, de noul serviciu oferit de Victoriabank?

  • Un dispozitiv (smartphone, tabletă etc.) cu o cameră video
  • Conexiune la internet
  • Buletin de identitate valabil, în original
  • Acces la numărul de telefon sau adresa de e-mail valabile, declarate anterior la bancă


Chestionarul personal poate fi modificat online, în câteva minute, intrând pe pagina Actualizarea datelor online. Tot acolo aflați mai multe detalii despre noul serviciu, care este oferit DOAR de către Victoriabank.

Reușita procesului de actualizare a datelor depinde direct de calitatea camerei video, setările dispozitivului (versiunea actualizată pentru browser, permisiuni de acces pentru cameră), starea buletinului de identitate (pentru buletinele de identitate de generația I s-ar putea să fie necesare mai multe încercări), diferența dintre poza din buletin și imaginea reală a clientului, făcută în procesul de Recunoaștere Facială.

Clientul își poate actualiza chestionarul personal oricând are timp liber. Totuși, el trebuie să fie pregătit că, dacă o face în afara programului de lucru și în cazul unor verificări suplimentare în conformitate cu politicile interne ale băncii, datele pot fi prelucrate în sistemele informaționale ale băncii în următoarea zi lucrătoare. Clientul va fi anunțat despre acest lucru.