● +10% numărul clienților, +26% portofoliul de credite destinate persoanelor fizice şi +30% carduri emise ●
Comunicat de presă 13 februarie 2019
Banca Transilvania şi Victoriabank fac bilanțul realizărilor Victoriabank, la un an de la intrarea BT în acționariatul acesteia şi de la formarea parteneriatului strategic cu Banca Europeană pentru Reconstrucție şi Dezvoltare, destinat susținerii antreprenorilor şi economiei Republicii Moldova.
Anul 2018 a însemnat pentru Victoriabank, a treia cea mai mare bancă din Moldova, atât o reconfigurare a businessului şi a strategiei, cât şi rezultate pozitive. Numărul clienților este mai mare cu aproape 10%, ajungând la peste 620.000. Portofoliul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 26% şi a ajuns la 844 milioane lei moldoveneşti, însemnând aproximativ 211 milioane RON. De asemenea, Victoriabank a înregistrat avans privind cardurile: numărul cardurilor emise în 2018 comparativ cu 2017 a crescut cu 30% şi a ajuns la aproximativ 310.000 de carduri în circulație.
“Banca Transilvania, prin venirea la Victoriabank, a marcat începutul unui noi capitol în dezvoltarea sistemului bancar şi a mediului de afaceri din Republica Moldova. Implicarea BT a fost şi este privită cu mare interes. În acest prim an în care facem echipă a fost pus în aplicare un plan de reorganizare a băncii, prin implementarea la Victoriabank a celor mai bune practici BT referitoare la clienți, produse şi servicii, tehnologie şi echipă, iar rezultatele nu au întârziat să apară”, afirmă Victor Ţurcan, Preşedintele Consiliului de Administrație, Victoriabank.
“Prioritățile Băncii Transilvania la Victoriabank au fost până acum asigurarea transparenței activității, susținerea antreprenorilor şi a persoanelor fizice, dezvoltarea canalelor alternative de banking, perfecționarea serviciilor şi produselor, respectiv integrarea echipelor celor două bănci. Ne bucurăm că au apărut primele roade ale replicării modelului de business BT la Victoriabank”, declară Bogdan Pleşuvescu, Preşedintele Comitetului de Direcție, Victoriabank.
Transparentizarea activității Victoriabank:
Susținerea antreprenorilor prin replicarea unor produse BT: CPAG (Contul Primul An Gratuit), pachet de servicii gratuite destinate companiilor noi; ROFG (Rapid Ordinar Fără Garanții), produs destinat în special IMM-urilor, respectiv PSGB (Plafon de Scrisori de Garanții Bancare) pentru clienții care participă permanent la licitații. Peste 500 de antreprenori din Republica Moldova au beneficiat până acum de aceste produse.
Susținerea populației prin produse, servicii şi facilități:
Servicii mai moderne datorită investițiilor în tehnologii
Facilități pentru clienții Grupului Financiar Banca Transilvania:
2018 a însemnat integrarea Victoriabank în Grupul Financiar Banca Transilvania inclusiv din punctul de vedere al resurselor umane. Peste 300 de persoane au participat la cursuri şi întâlniri cu echipa BT, în România şi Republica Moldova. În plus, cei 1.300 de angajați ai Victoriabank au acces la platforma de eLearning a Băncii Transilvania.
Banca Transilvania şi Banca Europeană pentru Reconstrucție şi Dezvoltare au peste 70% din capitalul social al Victoriabank.
Banca Transilvania & Victoriabank
Banca Transilvania este cel mai mare grup financiar din România, cu peste 3 milioane de clienți, aproximativ 10.000 de angajați, aproape 30.000 de acționari şi peste 500 de sedii. BT este singurul brand bancar românesc prezent în Brand Finance 500 Ranking 2018 şi 2019, realizat de Brand Finance.
Victoriabank este în top trei cele mai mari bănci din Republica Moldova, cu peste 620.000 de clienți, 100 de sedii şi 1.300 de angajați. Este prima instituție bancară comercială înființată în Republica Moldova, în anul 1989.
Contact presă BT: comunicare@btrl.ro
Contact presă Victoriabank: pr@vb.md