În caz de distrugere, avariere, dispariţie sau deteriorare a vehiculului, clientul (asiguratul) este obligat, în termen de 2 zile lucrătoare să informeze compania de asigurare cu care a fost încheiat contractul de asigurare (prin cerere scrisă, fax, e – mail, telefon) despre producerea evenimentului asigurat şi să prezinte Asiguratorului, în termen de 3 (trei) zile lucrătoare, spre examinare vehiculul deteriorat, echipamentul suplimentar şi resturile acestora (până la reparaţie) şi să coordoneze cu Asigurătorul acţiunile ulterioare pentru regularizarea daunelor.
Examinarea vehiculului se efectuează imediat la data prezentării acestuia cu întocmirea procesului verbal în care se indică defecţiunile existente. Procesul verbal de constatare a pagubelor se semnează de către Asigurat, sau reprezentantul său legal şi Asigurator, prin reprezentantul său. Nerespectarea de către Asigurat a prevederilor prezentului punct, atrage după sine refuzul Asiguratorului în plata despăgubirii de asigurare.