Frauda este o practică răspândită chiar și pe site-urile cunoscute de cumpărături și procedează în felul următor:
Cumpărătorul fraudator se pretinde interesat să cumpere un produs de la vânzător și începe o conversație pe platforma de cumpărături. Apoi, într-un moment dat, fraudatorul sugerează continuarea discuției în afara site-ului, pe aplicații precum WhatsApp, Viber sau Telegram.
În această platformă de comunicare, fraudatorul pretinde că a plătit pentru produs sau că a trimis banii pentru livrare către vânzător. Pentru a convinge vânzătorul că plata a fost efectuată, fraudatorul trimite un link fals, aparent asemănător cu cel al unei companii de curierat (de exemplu: Nova Poshta), prin care ar trebui să primească banii. În realitate, link-ul respectiv conduce către o pagină de phishing, adică o pagină falsă, foarte asemănătoare cu cea oficială a companiei de curierat. Aici, victima este rugată să introducă informații confidențiale despre cardul său, cum ar fi numărul cardului, data de expirare și codul CVV, inclusiv rezidențialele VB24 și codul OTP primit prin SMS!
Odată ce fraudatorul obține aceste date, poate utiliza fondurile bănești prin intermediul VB24 sau poate să facă achiziții neautorizate cu cardul victimei.