B.C. Victoriabank S.A. este dedicată integrării principiilor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) în activitatea sa de zi cu zi. Ne propunem să contribuim la dezvoltarea durabilă, să reducem impactul asupra mediului și să oferim clienților, angajaților și comunității soluții responsabile și transparente. Credem că succesul nostru depinde de modul în care construim un viitor sustenabil pentru toți.
Politica de Sustenabilitate a B.C. Victoriabank S.A. servește drept cadru pentru ca Banca să gestioneze și să promoveze durabilitatea, comportamentul responsabil și crearea de valoare pe termen lung.
Abordarea sustenabilă a Băncii are în vedere trei piloni:
Scopul Băncii este de a sprijini clienții în toate proiectele lor, oferind susținere atât la dezvoltarea lor, cât și la adaptarea la un mediu în schimbare permanentă.
Obiectivele Băncii pentru finanțare sustenabilă
Riscurile E&S sunt încorporate în modelele noastre de credit, fiind adaptate la specificul domeniului și tranzacției. Banca aplică un model de creditare integrat în procesul de analiză a aspectelor de risc de mediu și impact social, de la abordarea inițială de excludere a activităților percepute cu risc major, în vederea adoptării unor decizii de creditare cât mai bine fundamentate, la bază servind lista excluderilor, elaborată conform standardelor de performanță ale Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și modelului Grupului Financiar Banca Transilvania.
Banca a adoptat sistemul unitar de administrare care este în deplină concordanță cu obiectivele unei bune guvernanțe corporative, ale transparenței informației corporative, protecției intereselor diverselor categorii de participanți și ale unei funcționări eficiente pe piața bancară.
Dimensiunea de Guvernanță
Dimensiunea socială
B.C. Victoriabank S.A., parte a Grupului Financiar Banca Transilvania, manifestă toleranță zero față de orice fenomen de corupție. Activitățile enumerate mai jos sunt categoric interzise
Principiile fundamentale pe care angajații trebuie să le respecte în relațiile profesionale pe care aceștia le au cu clienții, autoritățile sau cu alți angajați
O primă responsabilitate pe care o avem față de mediu este să diminuăm impactul activității noastre asupra mediului înconjurător. În acest sens, Banca este preocupată de implementarea conceptului de dezvoltare durabilă și dorește să aibă o contribuție importantă la respectarea acestor principii și în rândul clienților săi, prin angajamentul de a respecta legislația națională referitoare la problemele de mediu și sociale, aplicabile domeniului de activitate desfășurat. Suntem preocupați de eficiența energetică, energia regenerabilă, transport și mobilitate, precum și de practicile responsabile de achiziție.
În plan intern există o preocupare continuă referitoare la amprenta de carbon a activității proprii. Angajamentul Băncii pentru atingerea acestui obiectiv include:
Politica de Mediu a B.C. Victoriabank S.A. formalizează angajamentul de a sprijini principiile durabilității mediului și recunoaște că un mediu durabil este esențial pentru viața și munca propriu-zisă. Banca se angajează să-și gestioneze activitățile pentru a promova sustenabilitatea mediului, a conserva și a îmbunătăți resursele naturale, a preveni poluarea mediului și a aduce îmbunătățirea continuă a performanței sale de mediu.
Acest obiectiv este realizat prin intermediul următoarelor măsuri:
Procedura preluarea și soluționarea reclamațiilor și solicitărilor complexe în cadrul B.C. Victoriabank S.A. stabilește fluxul urmat pentru soluționarea unei reclamații/solicitări complexe parvenite din partea clienților Băncii sau non-clienților B.C. victoriabank S.A.
Banca se obligă să asigure confidențialitatea datelor care fac obiectul sesizării, precum și a datelor cu caracter personal.
Canalele de intrare a sesizărilor sunt:
Termenul de înregistrare a reclamațiilor/sesizărilor pe Fluxul de Reclamații este de maxim 1 zi lucrătoare de la data recepționării.
Termenul general de răspuns la reclamație/sesizare constituie 14 zile calendaristice de la recepționarea acesteia, ținându-se cont de unele excepții, și anume:
Sesizările înregistrate și procesate pe Fluxul de Reclamații vor fi arhivate electronic conform procedurilor interne ale Băncii.