Victoriabank – creștere susținută prin digitalizare continuă Rezultatele financiare Victoriabank la 30 iunie 2021

Victoriabank, banca sistemică din TOP 3 bănci din Republica Moldova, a continuat și în semestrul 1 al anului 2021 să contribuie la sprijinul economiei Moldovei, al afacerilor, dar și al cetățenilor țării, chiar și în contextul creat de pandemie.

 

„Continuăm să punem accent pe digitalizare, lucrând în permanență la diversificarea și îmbunătățirea pachetului de servicii online, astfel încât un client care are deja un card la Victoriabank să nu mai fie nevoit să vină la bancă și 100% din nevoile acestuia să fie realizate prin intermediul aplicației mobile sau web VB24. 

 

Recent, a fost lansat serviciul de transfer online T2A, care permite transferarea directă a remiterilor de bani în conturile curente sau pe cardurile bancare, absolut gratuit. Prin urmare, beneficiarii de remitențe nu mai sunt nevoiți să vină la bancă, ceea ce le economisește considerabil timpul și le oferă mai mult confort. Complementar la T2A, am lansat în platforma de online banking VB24 și promoția Happy Hour, oferind posibilitatea clienților să facă schimb valutar la curs oficial în fiecare zi lucrătoare, între orele 13:00 - 14:00. În acest mod, am creat un întreg ecosistem digital pentru o categorie foarte mare de clienți, care pot astfel  economisi  timpul de deplasare și așteptare în sucursalele Victoriabank, prin recepționarea remitențelor online și schimbul valutar al acestora la curs oficial, iar apoi retragerea de la orice bancomat din Moldova (în cazul cardului Adu-ți salariul la Victoriabank – retragerea este gratuită la bancomatul oricărei bănci de pe teritoriul Moldovei). Feedback-ul clienților în ceea ce privește digitalizarea serviciilor și produselor băncii este unul pozitiv. Acest lucru poate fi observat din creșterea operațiunilor cashless, banca înregistrând cel mai mare număr de tranzacții digitale din totalul operațiunilor, cea mai mare valoare a operațiunilor digitale și cea mai mare medie de operațiuni lunare cu un card activ” – a declarat Bogdan Pleșuvescu, Președintele Comitetului de Direcție al Victoriabank.

 

Deschiși pentru Clienți

 

  • Chiar și în contextul valului 3 al pandemiei cu o creștere exponențială, banca și-a continuat activitatea, menținând unitățile deschise și păstrând un program de lucru obișnuit.

 

Recunoașterea efortului continuu de umanizare a sistemului bancar din Moldova

 

  • Cea mai importantă mențiune - Medalia de Aur „Marcă comercială responsabilă social", categoria „Servicii financiare";
  • Cea mai mare distincție, Mercuriul de Aur pentru nominalizarea „Liderul anului”, categoria „Servicii financiare";
  • Medalia de Aur pentru nominalizarea „Contribuție importantă la dezvoltarea durabilă, categoria „Servicii financiare”;
  • Medalie de Aur pentru nominalizarea „Aprecierea consumatorului”, categoria „Servicii financiare”;
  • Mercuriul de Aur pentru nominalizarea  „Contribuție importantă la dezvoltarea durabilă", categoria „Servicii financiare”

 

Digitalizare continuă: Cu Victoriabank, acum e mai ușor și mai rapid decât oricând să primești transferurile din străinătate

 

  • Am lansat serviciul Transfer online (T2A), prin intermediul căruia persoanele fizice beneficiare ale remitențelor pot primi gratuit transferuri de bani direct pe carduri și în conturile curente, deschise la Victoriabank.
  • Victoriabank este prima bancă care oferă beneficiarului posibilitatea să primească online transferul fie pe contul curent, fie pe contul de card prin sistemul Western Union.
  • Clienții Victoriabank nu trebuie să implice expeditorul ca să își primească banii transferați prin sistemele de plăți direct pe card sau în cont.

 

Avantaje Digitale

 

  • Depozite online pentru Persoane Fizice. A continuat creșterea exponențială a numărului de depozite constituite online în VB24 de către clienții Persoane Fizice. Continuă promoția prin care pentru unele depozite deschise online beneficiezi de până la +1% bonus la rata dobânzii.  Depozitele de la Victoriabank oferă  siguranță și flexibilitate, iar în cazul depozitului „Flexibil Plus” dobânda crește în funcție de soldul păstrat.
  • Depozite online pentru Persoane Juridice. A fost implementată posibilitatea de a deschide depozite online pentru companiile mici și mari, care își gestionează afacerile prin VB24 Business.

 

Securitatea tranzacțiilor Clienților

 

  • A fost lansat 3DS 2.0 - standard internațional de securitate pentru plățile online, care are drept scop protecția suplimentară a cardurilor și reducerea fraudelor din zona e-commerce. Acesta se bazează pe existența și furnizarea unei parole suplimentare ori de câte ori se face o plată online cu un card înrolat în 3D Secure.

 

Banking la distanță, fără drumuri la bancă

 

  • SMS Notificări. A fost lansat serviciul de abonare online la serviciul „SMS Notificări”, direct de la calculator, fără drumuri în plus la bancă sau în căutarea unui bancomat.
  • PIN prin Call Centru. A fost lansat serviciul nou de generare  a codului PIN pierdut sau uitat de client, prin Call Centru, fără a fi necesară deplasarea clientului la unitatea Băncii pentru reemiterea cardului bancar.

 

Tendințe internaționale, acum și în Moldova

 

  • Tap2Phone. Orice telefon pe sistem Android poate deveni terminal securizat pentru acceptarea plăților cu cardul. Împreună cu VISA, în cadrul proiectului de achitare a călătoriilor din transportul public din Chișinău cu cardul, a fost implementată tehnologia Tap2Phone. Această soluție inovativă este un suport pentru achitările prin intermediul validatoarelor staționare/mobile.
  • Pentru motivarea utilizării cardurilor în proiectul dat, a fost lansată promoția „Achită în transportul public cu cardul VISA de la Victoriabank și câștigă”. Participanții la promoție primesc garantat  cashback de la orice achitare a călătoriei cu cardul și pot câștiga diverse premii lunare.

 

Bancomate cu funcționalități noi

 

  • Bancomate contactless: În vederea asigurării serviciilor bancare la cel mai înalt nivel de calitate, a fost lansată o nouă funcționalitate, și anume – bancomatele contactless. Deținătorii de carduri contactless pot efectua rapid şi comod operațiuni la ATM, printr-o simplă apropiere a cardului de modulul NFC al bancomatului, evidențiat prin semnul contactless. Această inovație are scopul de a spori calitatea interacțiunii clienților cu bancomatele băncii și de a evita eventuale blocări ale cardurilor în dispozitivele de citire ale bancomatelor. Efectuarea operațiunilor fără contact la bancomat necesită tastarea codului PIN. Astfel, se asigură menținerea standardelor înalte de securitate. 
  • Bancomate valutare. Acum, la ATM-urile Victoriabank, pe lângă lei moldovenești, se poate retrage valută: EUR și USD. Rețeaua de ATM-uri care eliberează valută se extinde continuu. Retragerea valutei este disponibilă nu doar clienților Victoriabank, dar și deținătorilor de carduri ale altor bănci.

 

Cu grijă față de IMM și Agri

 

  • Întreprinderile Mici și Mijlocii din Moldova, care își refinanțează creditele de la alte bănci sau OCN-uri (Organizații Creditare Nebancare), beneficiază de 0% comision de acordare pentru sumele refinanțate. Oferta de refinanțare a creditelor este destinată tuturor companiilor care se încadrează în categoria IMM (Întreprinderi Mici și Mijlocii), pentru orice tip de credit folosit pentru refinanțare: credite de capital de lucru, credite de investiții, linii de credit etc.
  • În scopul susținerii producătorilor agricoli, care au suferit dublu în anul 2020 din cauza pandemiei, precum și a unui an secetos, a fost lansată campanie de finanțare ”Agri de Primăvară”. În cadrul campaniei, au fost acordate credite pentru finanțarea lucrărilor agricole de primăvară.  Banca a oferit Credite Agri personalizate tuturor agricultorilor conform necesităților fiecăruia.

 

Rezultate financiare la 30 iunie 2021

 

  • Izolarea a contribuit la intensificarea comportamentului digital printre clienții băncii. Prin urmare, în primul semestru al  anului 2021, au fost efectuate peste 3 milioane de tranzacții online: dintre care peste 1,3 milioane de tranzacții web și mai mult de 1,7 milioane de tranzacții efectuate de pe dispozitivele mobile. Aceste rezultate remarcabile se explică și prin creșterea cu peste 48 de mii a numărului de utilizatori noi de aplicații web si mobile banking, marca Victoriabank;
  • Activele Victoriabank au constituit aproape 16,5 miliarde de lei la finalul semestrului întâi al acestui an. Cota de piață a băncii, conform activelor totale, a constituit 15,02%, iar banca s-a menținut ferm pe locul 3 în sectorul bancar;
  • Portofoliul de depozite, clienți persoane fizice și juridice, a constituit aproape 13 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 7,97% față de începutul anului. Cota de piață a Victoriabank la depozite a înregistrat nivelul de 15,64%, după mărimea portofoliului, banca plasându-se pe locul 3 în sectorul bancar;
  • Portofoliul de credite clienți persoane fizice și juridice (principal) la data de 30 iunie 2021 a însumat aproape 4,7 miliarde de lei, crescând în șase luni cu circa 85,6 milioane de lei.
  • În perioada analizată, indicele de rentabilitate a capitalului Băncii (ROE) a înregistrat nivelul de 7,17%, iar cel de rentabilitate a activelor (ROA) a constituit 1,27%.
  • Profitul net al Victoriabank, în prima jumătate a anului, a atins valoarea de aproximativ 108 milioane de lei, depășind cu 14,81% valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent;
  • Conform situației la sfârșitul perioadei de raportare, banca își desfășoară activitatea prin intermediul a 30 de sucursale și 46 de agenții în toată țara.

 

Victoriabank este a treia bancă din Moldova, în funcție de active. Din 2018, banca este parte a celui mai mare grup financiar din România – Banca Transilvania. Cu circa 270.000 de clienți activi, 76 de sedii în peste 30 de localități din țară, banca finanțează aproximativ 31.000 de persoane și companii, care au un efect multiplicator și duc la creșterea prosperității în Moldova. Investițiile sale în infrastructură și rețea, în ultimii doi ani, constituie circa 200 de milioane de lei.