În activitatea sa B.C. ”Victoriabank” S.A. se bazează pe un set de valori și principii etice pe care le consideră indispensabile unei afaceri de succes, bazate pe responsabilitatea socială, de mediu și un echilibru între interesele clienților și a Băncii. Toate aceste elemente formează un sistem de integrat de etică corporativă, care acționează la toate nivele operaționale ale Băncii, atât în activitatea zilnică a sucursalelor și salariaților cât și la etapă aprobării unor decizii strategice de către organele de conducere a instituției.
Totodată, aceste viziuni asupra ceea ce este bine și rău, principii etice, norme de conduită, și ”linii roșii” sunt formalizate și stipulate în Codul de etică corporativă al B.C. ”Victoriabank” S.A. – o ”piatră de căpătâi” în asigurarea unei guvernanțe corporative eficiente și dezvoltării sustenabile ale Băncii.

Codul de etică corporativă urmărește promovarea valorilor şi principiilor etice în cadrul Băncii în vederea creșterii calității serviciilor oferite şi a protejării reputației Băncii, cât şi menţinerea unei poziţii consacrate prin tradiţie şi printr-un comportament adecvat din punct de vedere legal, etic şi funcţional, în mediu de afaceri şi în societate. Prin acest document de bază organele de conducere, persoanele cu funcții-cheie și salariații Băncii își asumă angajamentul de cunoaștere și respectare a standardelor de conduită pentru a asigura un comportament profesionist în cadrul Băncii și, totodată, de dezvăluirea oricărei probleme privind integritatea și valorile etice.
Banca și-a format în cadrul de reglementare aplicabil, sistemul ei de guvernanță corporativă cu scopul de a asigura încrederea și satisfacția clientului, creșterea valorii acțiunilor și responsabilitatea socială și de mediu.
Banca își încurajează părțile interesate să ia atitudine și să raporteze posibile nereguli sau încălcări despre care iau cunoştinţă în exerciţiul funcţiei lor, fie personal, fie prin telefon sau e-mail, astfel încât situația să fie rezolvată.
Banca în același timp, interzice orice acțiune represivă împotriva unei persoane care raportează de bună-credință încălcări reale sau suspectate legate de conduită sau posibile încălcări ale Codului. Banca face tot posibilul pentru a proteja angajații care raportează încălcări în cadrul Băncii, împotriva discriminării și tratamentului inegal, interzicând măsurile de retorsiune sau aplicarea de consecințe negative împotriva acelora care raportează de bună-credință încălcări reale sau suspectate ale valorilor și principiilor Codului. Codul descrie modul în care valorile și principiile etice trebuie puse în practică în comportamentul zilnic.
- Integritate – obligația tuturor salariaților Băncii de a fi corecți şi onești în relațiile profesionale şi de afaceri.
- Obiectivitate – obligația tuturor angajaților Băncii de a nu-şi compromite profesia din cauza unor erori, conflict de interese sau din cauza influenței nedorite a altor persoane.
- Echitate – distribuirea echitabilă a sarcinilor de serviciu, nediscriminarea clienților sau a persoanelor salariate, aprecierea după merit, nevoi, contribuție şi responsabilitate, ținând cont de resursele disponibile.
- Respect și sinceritate față de clienți – relațiile cu clienții sunt guvernate cu respect, sinceritate, încredere, consecvență, tratament egal, obiectivitate și imparțialitate.
- Respectarea drepturilor omului – fiecare salariat trebuie tratat cu respect, demnitate şi trebuie să muncească într-un mediu fără discriminări.
- Competența profesională și prudența - Impune obligația tuturor salariaților de a se dezvolta în permanență, de a studia cadrul normativ intern, de a ași îndeplini atribuțiile de serviciu cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine, claritate și conștiinciozitate, şi de a acționa cu prudență în conformitate cu reglementările interne în desfășurarea activităților și/sau a tranzacțiilor financiare/acordarea de produse și servicii clienților, prin gestionarea responsabilă a resurselor proprii ale Băncii și informarea corectă a clienților.
- Confidențialitatea – Obligația salariaților să păstreze secretul bancar și comercial asupra oricărei informații ori date nedestinate publicării și să se obțină de la folosirea acestor informații pentru obținerea de avantaje personale.
- Transparența – obligația Băncii ca relațiile cu toate părțile implicate în tranzacții sunt guvernate de transparență, ca parte a eforturilor Băncii de a oferi informații precise, corecte, în timp util, sigure și accesibile, referitoare la probleme de interes.
- Angajament și responsabilitate socială corporativă – obligația Băncii de a obține rezultate cu impact pozitiv asupra tuturor celor implicați: acționari, clienți, angajați și societate în general.
- Nivel înalt al guvernanței și al conformității – Impune funcționarea Băncii într-un cadru de guvernanță corporativă eficace prin stabilirea unui sistem unic de reglementare, proceduri și controale aliniate la prevederile cadrului legal și de reglementare național și internațional, căutând în același timp sa protejeze interesele tuturor celor implicați în guvernanța corporativă.
- AML – Impune raportarea oricăror tranzacții care pot avea legătură cu acestea și evitarea finalizării unor astfel de tranzacții, în conformitate cu prevederile legale.
- Evitarea denigrării – Impune obligația salariaților de ași exercita activitatea cu bună credință, potrivit uzanțelor oneste, cu respectarea intereselor părților implicate și a cerințelor concurenței loiale, în condițiile concrete ale pieței.
- Conflicte de interese - Salariații Băncii își păstrează obiectivitatea şi evită conflictul de interese sau orice altă situaţie care ar putea genera conflicte de interese.
- Evitarea fraudelor - Banca nu tolerează frauda sau practicile care nu îndeplinesc standarde privind conduita salariaţilor.
- Anti corupție - Niciun salariat sau orice alta persoană care acționează în numele Băncii nu va oferi sau primi nici un fel de plată, care ar putea fi interpretată drept mită. Sunt de evitat situațiile ce ar lăsa impresia de suspiciune.
- Cunoașterea clientului - Banca ia toate măsurile necesare și lucrează împreună cu alte organizații și autorități ale statului pentru a combate spălarea de bani și terorismul sau finanțarea unor asemenea activități.
- Publicitatea corectă – Banca se asigură ca toată publicitatea este aliniată la prevederile legale aplicabile, este decentă în ceea ce privește atitudinile morale preponderente, este adevărata, clară și fără exagerări şi realizată în spiritul responsabilității sociale.
- Concurența loială – Banca respectă cu stricteţe legea concurenţei în toate activităţile derulate, iar salariații nu trebuie să se lase antrenaţi în înţelegeri, acorduri sau practici care ar putea avea ca efect restrângerea sau denaturarea concurenţei şi nu folosesc în mod abuziv poziţia din piaţa bancară, prin recurgerea la fapte anticoncurenţiale care ar putea avea ca efect prejudicierea intereselor băncilor concurente.
- Responsabilitate socială corporatistă – Banca susţine principiile răspunderii sociale faţă de societate şi contribuie la bună-starea şi creşterea economică a comunităţii în care activează, inclusiv prin furnizarea de servicii eficiente şi avansate.
- Proprietatea intelectuală – Salariații sunt obligați să protejeze proprietatea intelectuală a Băncii şi să respecte drepturile de proprietate intelectuală aparținând terților (reglementări interne, know-how, secrete comerciale şi bancare, software propriu, mărci înregistrate şi alte informații care constituie proprietate).
- Confidențialitatea – Fiecare salariat are obligația să protejeze informațiile confidențiale legate de client, de un salariat al Băncii şi informațiile Băncii ce constituie secret comercial şi bancar, împotriva folosirii sau divulgării neautorizate sau neadecvate.
- Folosirea de informații privilegiate – Banca condamnă folosirea informațiilor privilegiate.
- Protejarea activelor băncii – Salariații trebuie să protejeze activele tangibile şi intangibile ale Băncii.