Victoriabank susține campania – „Educația financiară un beneficiu personal, social și economic” lansată de BNM

 

Victoriabank se alătură campaniei de informare și sensibilizare a societății cu genericul „Educația financiară- un beneficiu personal, social și economic” lansată de Banca Națională a Moldovei (BNM).

 

Banca centrală propune publicului o serie de videografice, podcasturi și videoghiduri realizate în cadrul proiectului Guvernului Marii Britanii: „Susținerea BNM în procesul de ridicare a nivelului educației și incluziunii financiare în Republica Moldova”. Acestea prezintă, în mod  succint și accesibil, concepte financiare și sfaturi utile pentru viața de fiecare zi, conexă tot mai frecvent cu dezvoltarea rapidă a produselor și serviciilor financiare.

 

„Planificarea financiară inteligentă - cum ar fi planificarea bugetului, economisirea pentru situații de urgență și pregătirea pentru pensionare - poate ajuta populația să se bucure de o viață mai bună și să treacă mai ușor peste anumite crize”, a precizat în deschiderea evenimentului guvernatorul Băncii Naționale, Octavian Armașu.

 

Oficialul a subliniat că la nivel de țară este important să se acționeze în mod strategic și sistemic pentru a oferi educație financiară oamenilor la toate etapele vieții. În acest context, șeful băncii centrale a făcut apel către autorități, instituții, organizații de a-și uni eforturile și a considera educația financiară drept una din prioritățile social-economice ale țării.

 

În aceeași ordine de idei, Chris Perkins, director de programe la Ambasada Regatului Unit în Republica Moldova a menționat că „educația și incluziunea financiară împreună cu un sistem robust al protecției consumatorului sunt vitale pentru împuternicirea cetățenilor și stabilitatea generală a sistemului financiar al acestei țări”.

 

„Educația financiară presupune informarea corectă cu referire la diverse concepte și instrumente financiare, economii și investiții, asigurând, în așa fel, raportul optim dintre venituri și cheltuieli. O decizie financiară adecvată la nivel individual contribuie la menținerea echilibrului financiar în întreaga societate”, a spus Liubomir Chiriac, director executiv al IDIS Viitorul - instituția care a implementat proiectul respectiv.

 

Produsele multimedia sunt adresate tuturor membrilor societății și abordează diverse subiecte din domeniul financiar-bancar. Acestea pot fi vizualizate pe canalele de comunicare ale BNM, inclusiv pe canalul de Youtube.

 

Campania „Educația financiară - un beneficiu personal, social și economic” va dura un an.