Atenție! Escrocherii prin apeluri și link-uri false POȘTA MOLDOVEI adresate clienților cu anunțuri de vânzări

Stimați clienți,

 

Vă atenționăm despre intensificarea cazurilor de escrocherie efectuate prin apeluri telefonice utilizându-se anunțurile clienților plasate pe site-uri de comercializare a bunurilor (de ex. 999.md).

 

Sub pretextul achitării unui avans/ plăți pentru un bun expus de Dvs. la vânzare, infractorii vă îndeamnă să completați un „formular” pe un link fals POȘTA MOLDOVEI expediat către Dvs., unde se solicită date personale precum: numărul cardului, data expirării cardului, codul de securitate (CVV, CVC), soldul contului, parole unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deținătorului de card, etc.

 

Deținătorul de card, divulgând aceste informații secrete, oferă posibilitate infractorului să efectueze plăți in mediul online din contul clientului sau să acceseze conturile sale prin VB24 Mobile/Web, unde escrocul poate gestiona cu mijloacele bănești disponibile cauzând pagube clientului.

 

Fiți VIGILENȚI atunci când cineva manifestă interes față de bunul care-l vindeți, vă contactează în special de pe numere străine (din Europa, îndeosebi Ucraina) și vă promite sau sugerează un transfer la cardul Dvs. ca avans sau plată.

 

La sigur sunteți în contact cu un escroc:

  • Dacă presupusul cumpărător vă expediază un link, care vă direcționează către site-ul POȘTA MOLDOVEI, solicitându-vă completarea informațiilor de pe card (CVV, data expirării), sold din cont, date personale sau coduri recepționate prin sms la telefon.
  • Dacă presupusul cumpărător, pe lângă numărul de card, vă solicită și alte date (ex. data nașterii, parola din mesajul SMS, etc).

 

Țineți minte că pentru orice transfer de bani la cardul Dvs. bancar, persoana care efectuează transferul are nevoie doar de numărul de card (indiferent de țara de proveniență sau destinatară).

 

Securitatea cardului Dvs. depinde în mare măsură de Dvs., de aceea străduiți-vă să-l protejați cu mare atenție și tratați datele acestuia ca informații secrete împreună cu datele voastre personale. Păstrați cardul într-un loc sigur, nu indicați datele acestuia pe diferite link-uri recepționate, monitorizați regulat starea contului prin VB24 Mobile/Web.

 

În caz de urgență, contactați Banca la numărul de telefon 24/24 indicat pe card!