Victoriabank, rezultate financiare preliminare la 31 martie 2021

 

În primul trimestru al anului 2021 Victoriabank s-a evidențiat prin dezvoltare, adaptare la criza prelungită generată de pandemia de COVID-19 și promovare de soluții bancare noi.

 

Victoriabank continuă să-și susțină clienții și să-i surprindă plăcut prin furnizarea de servicii și produse bancare inovative ce mereu tind să corespundă așteptărilor acestora. Printre acțiunile întreprinse de Bancă în acest sens, pe parcursul primului trimestru al acestui an, se numără:

 

  • Susținerea sectorului agricol  din Republica Moldova prin oferirea unei game largi de produse și credite optimizate din punct de vedere al graficului, termenului de rambursare extins, garanțiilor acceptate, precum și al fiecărei caracteristici de creditare, astfel încât să complementeze strategia de dezvoltare aleasă de client;
  • Lansarea produselor specifice IMM-urilor;
  • Oferirea unor condiții transparente și flexibile pentru Creditul de consum negarantat fără garanții materiale și justificarea utilizării creditului;
  • Demararea proiectului ”Adu-ți salariul la Victoriabank”, dedicat celor  care doresc să beneficieze de flexibilitate în alegere și în utilizarea serviciilor bancare ce oferă multiple facilități, inclusiv accesul la platforma multifuncțională de online banking VB24;
  • Facilitarea plăților prin intermediul VB24 Pay: cumpărături contactless la comercianți și transferuri de bani, toate prin telefon;
  • Extinderea în teritoriu a campaniei de succes #CumpărăDeLângăTine, gândită ca un gest firesc de solidarizare cu antreprenorii și companiile locale;
  • Modernizarea a noi unități Victoriabank, care oferă o vizibilitate adaptată noului brand și servicii gratuite de rețea Wi-Fi, care permit personalului băncii să promoveze aplicațiile mobile precum VB24 Mobile și VB24 Pay clienților în timp ce aceștia se află chiar în unitatea băncii. Astfel, clienții sunt ghidați să-și instaleze aplicațiile în telefon, să înroleze cardurile în wallet, să achite utilitățile, să realizeze transferuri, să aplice limite tranzacționale direct din telefonul mobil;
  • Lansarea în parteneriat cu IBA Group și Visa a aplicației inovative tapXphone, care transformă un smartphone într-un terminal de plată POS utilizabil în transportul public din Chișinău.

 

În toată această perioadă Victoriabank a urmărit atent evoluțiile macroeconomice și apetitul de creditare al clienților, continuând să susțină populația și economia.

 

“Criza pandemică afectează în continuare mai multe sectoare ale economiei. Poziția mea fermă e că șansa de a reveni la normalitate depinde de fiecare din noi, de solidaritatea și implicarea noastră, de identificarea noilor oportunități, facilități și soluții, astfel încât să fim pentru clientul nostru un partener de încredere. Sunt prioritare măsurile anti-pandemice pentru a putea relansa business-ul,  consumul și activitatea  economică în ansamblu”, a declarat Președintele Comitetului de direcție al Victoriabank, Bogdan Pleșuvescu.

 

Eforturile Victoriabank de susținere a clienților pe timp de criză au contribuit la o evoluție constantă a cifrei de afaceri a băncii:

  • Activele Victoriabank au constituit 16,069 milioane de  lei la finalul lunii martie 2021, majorându-se cu peste 700 milioane de lei față de sfârșitul anului 2020;
  • Portofoliul de depozite clienți a ajuns la 12,629 milioane de lei, înregistrând o creștere de aproape 700 milioane de lei față de sfârșitul anului 2020;
  • Portofoliul de credite clienți persoane fizice și juridice (principal) la data de 31 martie 2021 a depășit 4,500 milioane de lei;
  • Portofoliul de credite persoane fizice a crescut de la început de an cu 4.4% sau cu aproximativ 100 milioane de lei;
  • Calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătățit continuu, rata creditelor neperformante diminuându-se la un minim al ultimilor cinci ani (14.34%);
  • Rata fondurilor proprii s-a majorat până la 42.30%, iar Fondurile proprii au depășit valoarea de 2,000 milioane de lei, cu aproximativ 50 milioane de lei mai mult decât la sfârșitul anului precedent;
  • Profitul net în  primul trimestru al anului 2021 a atins valoarea de 37 de milioane de lei;
  • Digitalizarea numărului clienților a continuat: cifra de utilizatori ale aplicațiilor web și mobile banking ale Victoriabank a crescut cu peste 24,000, apropiindu-se  de suma de 400,000;
  • Au fost efectuate aproximativ 700 mii de tranzacții web (prin VB24 Web) și aproximativ 850 mii de tranzacții de pe dispozitivele mobile (prin VB24 Mobile).

 

Victoriabank este în continuare în topul dealerilor primari, iar portofoliul băncii şi al clienților săi constituie peste 26 la sută din totalul valorilor mobiliare de stat emise pe piața primară la finele primului trimestru  al anului 2021.

 

Totodată, Victoriabank este un angajator important pentru piața forței de muncă din Republica Moldova. Pe tot teritoriul țării, peste 1,000 de angajați profesioniști își desfășoară activitatea în cele 30 de sucursale și 57 de agenții ale Victoriabank. Expertiza și perseverența angajaților au contribuit la dezvoltarea Băncii.

 

Informații pentru acționarii Victoriabank: Rezultatele financiare preliminare aferente primului trimestru al anului 2021 sunt disponibile pe: https://www.victoriabank.md/ro/details-information-disclosure-economic-financial-activity-2021?category=information-disclosure.