29 MAI 2018
Atenție! Un nou caz de Phishing în Moldova

 

În mediul online, în special pe Facebook, circulă o nouă înșelătorie! De această dată, infractorii au folosit imaginea companiei aeriene Wizz Air.

 

La finele lunii mai, utilizatorii, prin intermediul rețelelor de socializare și a site-urilor pe care le navighează, accesează invitația de a participa la un presupus sondaj. Așa-zisa promoție ar avea loc pentru că Wizz Air a împlinit 15 ani de la primul zbor, iar cu această ocazie fiecare utilizator poate primi două bilete avia, la preț de 1 Euro. Schema este următoarea:

 

  1. Utilizatorul rețelei de socializare primește o invitație de a completa un formular despre calitatea serviciilor WizzAir;2
  2. 2. După completarea acestuia, el este îndemnat să distribuie informația prietenilor săi (răspândind astfel escrocheria în mediul online);
  3. 3. Urmează descărcarea biletelor gratuite, care în mod evident nu are loc, utilizatorul fiind redirecționat către un site ce oferă servicii gratuite, pentru o perioadă de timp;

    4. Următorul pas este autentificarea. Utilizatorului i se propune să se autentifice fie prin pagina sa de Facebook sau contul Google, fie prin introducerea datelor cu caracter personal: nume, adresă electronică, parolă). 

    5. Ultimul pas presupune introducerea datelor bancare: numărul cardului, data expirării acestuia și codul de securitate (CVV/CVC).

     

    Dacă ați completat astfel de date, vă recomandăm să întreprindeți următorii pași:

    1. Anunțați banca despre acest lucru, în scopul blocării cardului, la unul din numerele +373 22 210202/ +373 22 210303 – Suport clienți "Carduri bancare" 24/24.
    2. Modificați parolele conturilor ce le-ați utilizat pentru autentificare;
    3. Ștergeți postările de pe site-urile de socializare, pentru a stopa răspândirea scam-ului.
  4.  

    Vă recomandăm următoarele măsuri de securitate la achitările cu cardul bancar în spațiul online:

     

    1. Nu faceți achitări la comercianți - web necunoscuți, dubioși și fără recomandări de încredere;
    2. Nu folosiți pentru plățile online carduri bancare cu solduri mari. Dacă este posibil, cel mai bine este să folosiți în acest scop un card bancar separate, destinat plăților pe internet;
    3. La utilizarea smartphone-urilor sau tabletelor pentru tranzacții de achitare cu cardul bancar, nu uitați că aceste gadget-uri sunt, de asemenea, calculatoare și au nevoie să fie verificate de prezența virușilor. Asigurați toate dispozitivele de la care efectuați plăți pe internet cu programe antivirus actualizate, eficiente și legale, cât și actualizarea promptă a acestora;
    4. Nu lăsați cardul bancar la vedere și nu permiteți fotografierea sau xerocopierea acestuia de persoane care nu sunt autorizate pentru astfel de acțiuni;
    5. Nu divulgați nimănui informațiile Dvs. personale sau detalii despre cardul bancar (numărul de card, data expirării, codul PIN și cel de securitate format din 3 cifre tipărit pe spatele cardului, etc.) ca răspuns la e-mailuri, mesaje SMS (chiar dacă acestea provin din numele băncii), pe paginile web ce nu sunt concepute pentru a efectua plăți pentru bunuri și servicii, sau prin telefon;
    6. Nu uitați că, pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri, etc. pe cardul dvs. bancar, persoana care va face un astfel de transfer, are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, trebuie să vă alarmați și să cunoașteți că aceștia sunt infractori!
  5.  

    Pentru a asigura securitatea banilor de pe cardul Dvs. bancar, recomandăm insistent abonarea la următoarele servicii la distanță:

     

    DA! SMS Banking - veţi primi mesaje de notificare pe telefon imediat ce s-a înregistrat vreo operațiune pe contul/cardul bancar. Dacă primiți un mesaj SMS prin care veți fi informat că s-a efectuat vreo operațiune cu cardul Dvs. ce nu o recunoașteți și nu ați realizat-o, sunați imediat la Serviciul Suport Clientelă a Băncii și blocați cardul.

     

    DA! Internet Banking și aplicația VictoriaMobile - veți avea acces permanent la extrasele tuturor cardurilor și a conturilor de card, veți avea posibilitatea de a efectua mai multe operațiuni bancare, în orice moment, fără a vă prezenta fizic la Bancă. Inclusiv, la nevoie, puteți bloca de sine stătător cardul sau aplica limite pentru anumite operațiuni.