Atenție! Vishing! - Sfaturi practice despre protecția datelor confidențiale ale cardului bancar

Vishing (engl. vishing — de la voice phishing) — tip de fraudă telefonică, prin care se obțin informații confidențiale de la clienții băncilor. 

 

Stimați clienți,

 

Vă atenționăm despre intensificarea unui tip de fraudă efectuat online prin intermediul cardului bancar. Și anume, escrocii, care prin apel telefonic se prezintă ca angajați ai Victoriabank și solicită numărul complet al cardului, data valabilității cardului (luna și anul valabilității cardului) și codul CVV (număr format din trei cifre indicat pe verso-ul cardului). Imediat după convorbirea telefonică, prin intermediul cardurilor clienților care au furnizat informația confidențială - număr card, data expirării și cod CVV, escrocii au efectuat tranzacții frauduloase în rețeaua internet utilizând datele obținute prin telefon.

 

Vă atragem atenția asupra faptului că angajații băncilor NICIODATĂ nu solicită de la clienți furnizarea datelor cardului ca: data expirării, codul CVV, codul PIN și alte parole de securitate!

Rugăm să reacționați cu maximă vigilență și să nu acordați date confidențiale escrocilor!

Dacă ați primit astfel de apeluri telefonice, rugăm să contactați Serviciul Suport Clientelă al Victoriabank la numerele de contact (022) 210202, 210303.

 

Pentru a asigura protecția avansată a păstrării banilor Dvs. în cont, puteți accesa serviciul DA! Internet banking sau aplicația VictoriaMobile și să activați opțiunea ”Protecția cardului”. Această opțiune este gratuită și nu permite nici un tip de extragere sau achitare cu cardul. Pentru a o dezactiva temporar selectați opțiunea ”Permiteți operațiunile”.

Pentru a afla despre alte cazuri de fraudă și recomandări de securitate, accesați aici.